10/27/2014

# Bana Bir Yalan Söyle # Kitap Yorumu # Metin Zakoğlu # Yitik Ülke Yayınları

Bana Bir Yalan Söyle - Metin Zakoğlu

kozmokitap


Ünlü tiyatrocu Metin Zakoğlu'nun yazdığı Bana Bir Yalan Söyle okundu , bitti. Kitap iki kısımdan oluşuyor diyebiliriz. İlk kısımda yazar kendi hayatını, tiyatroya başlama ve bugüne gelmesini anlatıyor. Anlatı tarzında bir kitap olduğu için okurken karşılıklı oturmuş yazarla sohbet ediyoruz gibi hissettiriyoruz. Ablası dışında hiç kimse yazarın tiyatrocu olmasını istememiş. Azim, yetenek ve büyük bir istekle yazar başarı basamaklarını tırmanıyor.

Tiyatro koşulsuzluklarla savaşma sanatıdır.
 Kitabın ikinci kısmında ise yazar , bu mesleğe başlamak isteyenlere tüyolar, öneriler veriyor. Çeşitli egzersizliklerle bu mesleğe adapte olmaları ya da kendi yeteneklerini keşfetmelerini sağlamaya çalışmış.

Deneyim insan yaşamında kültürün peşi sıra gelen en önemli  unsurlardır.
Bu mesleğe başlamak isteyenler ya da Metin Zakoğlu'nu merak edenler bu kitabı okuyabilirler. Kitabın içerisinde yer alan Shakespeare'in bir sözü bana göre tiyatrocuları çok iyi tanımlıyor:
Bizler gözü açık rüya gören insanlarızdır.

Sevgilerle...
Bana Bir Yalan Söyle
Metin Zakoğlu
Yitik Ülke Yayınları
93 sf.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.