10/31/2014

# Bilinmeyen Kadını Portresi # Kitap Yorumu # Martı Yayınları # Vanora Bennett

Bilinmeyen Kadını Portresi - Vanora Bennett

                                                kozmokitap
     Tanıdığımız karakterlerden oluşan bu kitap elimde biraz süründürmeme rağmen nihayet bitti. Tanıdığımız karakterler kim mi, Thomas More, Prens Richard, Henry  Tudor, Anne Boleyn. Tarihi gerçeklerden kurgulanmış bir roman Bilinmeyen Kadının Portresi.

    1962 doğumlu bir  İngiliz yazar olan Venora Bennett'in ilk romanıdır Bilinmeyen Kadının Portresi. 2007 yılında bu kitabı ile Yazar Kulubü İlk Roman Ödülü için aday olmuştur. Bu romanı yazmadan önce de yazar 1997 yılında Rusya'da yaptığı çalışmalardan ötürü Yırtdışı Basın Ödülü, 2004 yılında ise gazatecilik için İngiliz Orwell Ödülü almıştır. Toplam Dört tarihi romanı yayınlanmıştır yazarın.



   Bir yetim olan Meg , Thomas More tarafından evlat edinilmiştir.  More'un üç kızı ve bir de oğlu vardır. Meg çok iy bir aile ile bir arada yaşadığını düşünse de Babanın kendisine hep mesafeli davrandığını düşünmektedir. Meg öğretmenleri olan John Clement'e aşıktır. Eğitim için uzaklara gitmiş olan John geri döndüğünde, aynı zamanda aile resmini yapmak için ressam Hans Holbein'de onunla aynı zamanda gelmiştir. Dönem tarihine roman karakterlerinin gözlerinden bakarken ;aşk, entrika, din, ve sırların iç içe geçtiğini fark ediyoruz. Hiçbir şeyin tesadüf olmadığına , görünenin ardında aslında bilmediğimiz bazı sırların yattığını kitabı okudukça anlıyoruz. Kitabın sonlarına doğru bitin sırlar açığa çıkıyor ve biz okuyuculara ,olayların görünmeyen yüzünü açıklamış oluyor yazar.

    Kitabın ilk 200 sayfasında çok sıkıldığımı söylemeliyim. Kitabı yarım bırakmayı bile düşündüm. İnat edip okumaya davam ettikçe kitap biraz daha ilginçleşmeye başladı. Bir haftada ilk 200 sayfayı okuyan ben , kitabın kalanını 2 günde bitirdim. Yine de kitabın bazı bölümlerinin gereksiz uzatıldığını düşünmeden edemedim. Tarihi romanları sevenle, başlarda sıkılmazlar ise bu kitabı sevebileceklerini düşünüyorum.

Sevgiler...



Bilinmeyen Kadını Portresi 
Vanora Bennett
Portrait Of An Unknown Woman
Martı Yayınları
Çeviri:Çiğdem Samsunlu
630 sf.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.