11/13/2014

# 9 # Elçin Demiröz # Kitap Yorumu # Yitik Ülke Yayınları

9 - Elçin Demiröz

 
Kozmokitap

     İnce bir kitap olmasına aldırmayın. Kitabı bir kaç saatte bitiririm diye düşünerek aldım okumaya. İlk sayfayı okuyunca kitabın içerisine bir türlü giremedim. Kitabı bir kenara bırakıp farklı bir kitabı okuyup bitirdim. Aklım hep bundaydı , niye okuyamadım diye. Diğer kitap bitince bir gün ara verdim, derin bir nefes alıp başladım okumaya. İlk cümlede kitap bana hoş geldin dercesine sardı sarmaladı. Ben miydim bu kitabı okuyamayan. Demek ki doğru zaman değilmiş başlamak için ya da kitap kendisini bana açmaya hazır değilmiş.



   Çevresinde olanlardan, yaşadığı hayattan sıkılmış; belki de olayların, yaşamın , insanların ona yüklediği anlamların arasında sıkışıp kalmış bir kadın... Efsun. Romanı Efsun'un sesinden dinliyoruz. Hayatını , hislerini, olaylara bakış açısını birebir Efsun anlatıyor bize. Romanımızın baş kahramanı , belki de dışlanmışı. Ailesinden ayrı yaşayan ve bir kitapçı dükkanını işleten bir kadın Efsun. Hayatın belki sıradanlığı , belki de çevresinin ona yüklediği anlamlardan sıkılmış , çevresindeki sesleri dinlemekten bir süre sonra kendi sesini duymayı özlemiş birisi Efsun. Erkek arkadaşından ayrılan Efsun , bir taraftan kendini bulmaya çalışırken bir taraftan da dükkanın borçları ile boğuşmaktadır. Bu arada çevresinde olan tuhaf olaylar da onun aklını karıştırmakta işleri daha da zorlaştırmaktadır.....

    Bu zamana kadar pek çok kitap okudum. Fakat bu kitap şimdiden kendisine ayrı bir yer edindi. Okurken bazı satır aralarında kendimi buldum, yakınlık hissettim. Sanki bir an hislerime tercüman oldu. Sanırım bu ay okuduğum ve okuyacağım kitaplar arasında en üst sıralardan birisine yerleşti.

   Çok basit  ve hemen anlaşılır cümleler beklemeyin. Bazı cümleleri iki-üç kez okumak isteyebilirsiniz.

   Sonuç itibari ile kitap çok sevilmiştir.Elçin Demiröz'ün ilk romanı olan 9 tavsiye edilir.
Kitaptan alıntılar:
Bir şeyleri  değiştirmeye karar verdiysen, zaten bir şeyler çoktan değişmiş demektir.

İnsanların en çok korktukları rüzgar saklı yerlerini açanlardır.
  Yine de es deli kız!
Bir insanın yapabileceği en zalim davranışlardan biri de, karşısındakinin kendisine aşık olmasına izin vermekti.
...hayalini kurduğumuz ile hayalimizi kuran kişinin aynı insana denk gelmemesi acaba doğanın kanunlarından biri miydi?
Gülümsemek gözyaşlarının en korunaklı maskesidir.
Seni sen olduğun için değil, beni sende bulduğum için istemiştim oysaki...
Belki de en büyük tesadüf hiçbir şeyin tesadüf olmamasıdır. 

Sevgilerle:
9
Elçin Demiröz
Yitik Ülke Yayınları
143 sf.




           




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.