12/11/2014

# Doğan Kitap # Kitap Yorumu # Selçuk Orhan

Aranmayan Özellikler - Selçuk Orhan

Kozmokitap



   Kendi işinde çalışan deneyimli finans danışmanı olan Faruk,  bir arkadaşı aracılığı ile global bir şirket için gizli bir iş alır. Şirket içinde bazı yolsuzlukların yapıldığından kuşkulanılmaktadır. Şirketin eski insan kaynakları müdürünün sahte işe alımlar yaptığı ve şirketi yüklü bir miktarda dolandırdığı düşünülmektedir. Birleşme aşamasında olan şirket ismine leke gelmeden el altından araştırma yapması için tutulmuştur Faruk.



      Şirkette işe alınmış gösterilen ve tespit edebildikleri kişilerle görüşmeye başlar Faruk. Görüştüğü insanlar da normal insanlar değildir. Genelde toplumdan izole , problemli insanlardır. Araştırma süreci ilerledikçe işler karışmaya, Faruk'un aklı karışmaya başlar. İşin içinde iş , gizemin içinde gizem vardır.

Farklı kapak dizaynı ve Gogol'un ölü canlarına benzetilen bir olayın araştırıldığı kitabı okumayı çok istiyordum. Kitabı biraz ağır sindirerek okudum. Bitirdikten sonra ise duygularım biraz karışık. Kitabı sevdiğim kadar olmasa da olurdu ya da bunu niye böyle yazmış ki dediğim bölümler de oldu. Biraz kafam karıştı bu nedenle:))


Farklı konusu ve yazarım anlatımını sevdim. Yormuyor. Sevmediğim tarafı ise yer yer ingilizce kelimeler kullanılmış. Sayfanın altında Türkçe karşılıkları verilmiş olsa da sevmedim. Normal hayatta bile konuşmanın aralarına yabancı kelime sıkıştıranlara sinir olurken kitapta da böyle ifadelerle karşılaşmak hoş olmadı.

   İkinci sevmediğin yer ise Faruk'un arkadaşı ile konuşma bölümünde argo kelimeler kullanılmış. Toplumumuzda bu argo merakı nereden kaynaklanıyor anlayamıyorum. Twitterda bir bir argo furyasıdır gidiyor. Bu durum hiç hoş değil açıkçası. Kelime hazineleri mi yeterli değil de suya sabuna argo kullanılıyor bilemiyorum artık:)


    Son olarak sevmediğim nokta ise cinsellik ile ilgili bölümlere gerek yoktu. Kitap gerek konu olarak gerek ise anlatım olarak okuyucunun beğenisini kazanacaktır. Böyle bir kitapta az da olsa böyle bölümlerin olması beni rahatsız etti.

     Sevgiler♥♥♥
                     

Aranmayan Özellikler
Selçuk Orhan
Doğan Kitap
244 sf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.