12/23/2014

# Kitap Yorumu # Koyu Kitap # Salçalı Ekmek # Serkan Koktay

Salçalı Ekmek - Serkan Koktay

   
Kozmokitap

    Uzun süredir kitaplığımın konuğu olan kitaba nihayet sıra geldi. Yazarın daha önce Valizimde Gölgeler kitabını okumuştum. ( Valizimde Gölgeler yazımı okumak için tık tık...) Anlatım tarzını sevdiğim yazarın bu kitabını isminden dolayı aldım. " Salçalı Ekmek"   Muhtemelen salçalı ekmek sevmeyen çocuk ya da çocukluğunda salçalı ekmek yememiş olan yoktur. Arada 1-2 istisna olabilir:) Bu kitabı alırken çocuklarla birlikteydim ve ismi benden çok onlara cazip geldi. Kitabı benden önce kızım okudu ve kitabın başlarını fena bulmadığını fakat sonunu sevmediğini söyledi. Ben ise kitabı sevdim. Kitapta daha çok bizim 80'li yıllar
anlatıldığı için yeni nesile sıkıcı gelmiş olabilir. Fakat ben okurken kendi çocukluğumdan da parçalar bulduğum, o zamanlar gözümün önüne geldiği için çok sevdim. Bir çeşit geçmişi yad etme oldu.

      Yazar da kitabında " Salçalı Ekmek" 'te çocukluğuna duyduğu özlemi dile getiriyor. Sokağına baktığında , kimlerin gelip geçtiğini, yaşadığı mutlu çocukluğu, mahallenin insanını, anılarını hatırlıyor. Bize çocuk gözleriyle olanları içten bir şekilde dile getiriyor. Annesi, babası, kız kardeşi, babaannesi, dedesi.... Beraber yaşıyorlar. Komşuları Melek teyze, Şükran, Nazmiye Hanım, bakkal Ahmet Amca .... Aslında hepsi belki bizim de çocukluğumuzdan, her mahallede bulunan birer figürler. Bizi geçmişe götüren birer anılar. Hepimizin en güzel çağları çocukluğu değil midir? Hep büyümek istediğimiz büyüyünce de geçmişi özlediğimiz yalan mıdır? İşte bu kitapla o dönemleri yaşamış olanlar yazarla birlikte geçmişe dönüyor ve onun geçmişe özlemiyle birlikte biz de geçmişi yad ediyoruz.

Sevgilerle♥♥♥
                                      Kozmokitap


Salçalı Ekmek
Serkan Koktay
Koyu Kitap
224 sf.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.