4/18/2015

# Delta Yayınları # Kitap Yorumu # Kore Edebiyetı # Korece

Şair - Yi Mun-Yol


Kozmokitap

     Koreceden Nana Lee'nin çevirisi ile yayınlanan Şair hakkında  aslında bir tarihi kurgu diyebiliriz. Kore edebiyatının en çok okunan yazarlarından biri Yu Mun-Yol. Ben de bu kitap sayesinde Kore edebiyatı ile tanışmış oldum. Kitabın ismini ilk gördüğümde açıksa itiraf etmem gerekirse bir şiir kitabı zannetmiştim. Sonra dönem şairlerinde birisinin hayatını roman şeklinde anlatıldığını anladım. Biyografiler benim ilgi alanıma
girmiyorlar ancak bu kitap tam anlamıyla bir biyografi olmadığı ve anlatım tarzı ve acaba ne olacak düşüncesi ile okurken sıkılmadım. Kitabı uzun sürede bitirmiş olmamda kitabın bir suçu yok suç tamamen bende. Kitabıma fazla zaman ayıramadım ve maalesef elimde sürünmek zorunda kaldı.

   Kitapta bazı yerlerde imla hataları olsa da okurken rahatsız etmiyor , kitaba öyle konsantre olmuş olmalıyım ki beynim eksiklikleri tamamladı. Kitap bittikten sonra içerisinde aldığım notları ararken hataları fark ettim. Zaten çok fazla da hata yoktu:))

Kozmokitap

    Gezgin bir şairin hayat hikayesinin anlatıldığı kitap çocukluk döneminden ve acı bir olay ile başlıyor. Üst sınıf bir ailedir Kim ailesi. Şair'in dedesi isyancılara teslim olarak hain damgası yiyor. O zamanlar hainlerin üç nesli kurutuluyormuş. Şair'in babası çocuklarını kurtarmak için şair ve ağabeyini özgür bıraktığı bir kölesinin yanına gönderiyor ve artık onun çocuğu gibi yaşamalarını istiyor. Üç buçuk sene sonra aile affedilince babaları gelip çocukları yanlarına alıyor. Her ne kadar af çıksa da halkın gözünde hala hainin yok olması gereken ailesidirler. İnsanlar onları dışlarlar. Bu nedenle bir yerde uzun süre kalamazlar ve sürekli yer değiştirirler. Babalarını da  erken yaşta kaybederler. Şair devlet işlerine girebilmek için sınavlara girer. Ancak dönem şartlarında kazanacaklar zaten belliydi. Zenginler ve soylu ailelerin çocukları.... Eski mevkileri geri kazanamayacağını anlayan şair de kendini yollara vurur. Artık o gezgin bir şairdir.

Kozmokitap
Yi Mun-Yol

    Dönemin şartlarını ve o zamanda yaşamanın zorluklarını bir şairin yaşamı ile çok güzel betimlemiş yazar. Şairin yaşamını betimlerken kendi hayatından kesitlere de yer vermiştir.

Sevgilerle♥♥♥
Kozmokitap

2 yorum:

  1. BU kitap karşımıza ya anime ya da bir sinema filmiyle çıkar. Demedi deme. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anime olursa daha çok tutulur sanırım ve ben de severek izlerim.

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.