6/21/2014

# Gaton Leroux # Kitap Yorumu # Martı Yayınları # Operadaki Hayalet

Operadaki Hayalet - Gaston Leroux

kozmokitap

     Klasik kitapları okumayı seviyorum  , hele söz konusu romantik klasikler olunca bana göre ayrı bir tadı oluyor.  Martı yayınevinin bu yeni romantik klasikler serisinin kapaklarını bayılıyorum.  Bence bir albenisi var. Kısaca kapak benden tam puan aldı.

    Operadaki Hayalet ismine ve konusuna az-çok aşinayız. Televizyondan, tiyatrodan adını sık sık duyduğum bir eserdi, okumak ise bu zamana nasipmiş... Kitaba büyük bir istekle başladım başlamasına da başlarda umduğumu bulamadım:((   İlk bir kaç bölümü zoraki okudum denilebilir. Zorlayarak devam ettim, bir kaç bölüm sonra konuya ve yazarım anlatım tarzına adapte olabildim.



    Yazar gerçek bir eserden esinlenerek yazdığını söylemiş.Hayaletle alakalı olarak " Ben onu tanıdım, gerçekti ama bir hayalet gibi yaşıyordu " diyen yazar onun kimliğini açıklamamıştır. Kİtabımızda olay Paris'teki opera binasında geçer. Operada tuhaf olaylar olmaktadır ve insanlar bunları Operadaki Hayaletin yaptığını söylemektedirler, hatta birkaçı hayaleti gördüğünü bile söylemektedir.

    Christine opera şarkıcısıdır. Babası öldükten sonra vasisi ile birlikte yaşamaktadır. Roul ise bir vikonttur. Christine'i deli gibi sevmektedir. Christine Müzik Meleği olarak isimlendirdiği aslında sadece sesini duyduğu kendisini görmediği birisi tarafından müzik dersleri almaktadır. Bu müzik meleği bizim opera hayaletimizin tam kendisidir. Opera hayaleti, müzik meleği ya da gerçek ismi ile Erik Christine aşıktır ve onu ölesiye kıskanmaktadır. Erik korkunç yüzünü bir maske ardına gizlemektedir ve aslında tehlikeli birisidir. Christine deli gibi seven ve onu kıskanan Erik ve birbirlerini seven Raul ve Christine arasındaki aşk üçgeni... Kitabımızın konusunu esas itibari ile bu oluşturmaktadır. Christine bir gece operada şarkı söylerken sahnede aniden ortadan kaybolur. Raul'ün arama çabaları, Erik'in gerçekte kim olduğu, aşıkların akıbeti kitabımızın sonuna doğru açıklığa kavuşuyor.

    Eveet bir kitap daha bitti. İlginç bir kitaptı, ben sevdim mi diye sorarsanız aman aman sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Orta karar bir kitaptı. Yazarın anlatım tarzı bana olaylardaki duyguyu tam olarak veremedi.

 Operadaki Hayalet
Gaston Leroux
Martı Yayınları
378 sayfa
                                                           


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.