9/12/2015

# Çimen Erengezgin # Gezginname # Kitap Yorumu # Yitik Ülke Yayınları

Gezginname - Çimen Erengezgin

Kozmokitap

İnternette tanıtımlarını görünce bu kitabı çok merak etmiştim. Bulunduğum yerdeki kitapçıları üç hafta boyunca inatla gezip kitabı aradım. Nafile.... Bulamadım:(( İnternetten sipariş vermeye karar verdim ve bu güzel kitabı sizin de okumanız için  iki tane aldım ; bildiğiniz gibi birisini çekiliş ile hediye ettim. Kitabı ise sindire sindire okudum.
"Korkmamam gerek ," diye düşündü Şeftali Ağacı, " her gelen yenilik çok özel. Üstelik kar gibi ilk göründüklerinden daha derin anlamları, işlevleri ve amaçları olabilir." 
   Kitabı bitireli aslında çok oldu ancak önce çekiliş bitsin diye bekledim, sonra benim işlerim yoğunlaştı sonra da  ülkenin durumu malum olunca paylaşım yapmayı canım istemedi derken sonunda yorumum ile buradayım.

Kozmokitap


   " Bir farkındalık yolculuğu " olarak tanıtılan kitap bir kişisel gelişim kitabı. Kişisel gelişim kitaplarına alerjisi olanlara söyleyeyim bu bildiğiniz kişisel gelişim kitaplarından değil.... 7'den 70'e herkesin severek okuyacağı kısa hikayelerden oluşuyor.
kozmokitap

"Çok çabuk karar veriyorum galiba," dedi kendi kendine. " Herkesten öğrenebileceğim bir şeyler var demek ki."
   Kitap genel olarak kendini tanıma , çevremizde olanların bilincinde olma, doğada her olayın bir sebebi olduğu ve yardımlaşmanın , paylaşmanın öneminden bahsediyor.
" Senin bu hissettiğin hepimizin özünde olan ve yalnızca bazılarımızın ulaşabildiği Sevgi'dir. Bugüne kadar etrafındaki pek çok canlıya güzel duygular besledin. Ancak gerçekten kendini sevmeye henüz başlıyorsun. Kendini sevmeyen başkalarını da sevemez." 
   Şeftali ağacının öyküsü ile başlıyoruz kitaba. Meyvelerinin daha güzel olması ve daha fazla canlının faydalanması için bahçedeki yerini değiştiren şeftali ağacının olgunlaşmasını ve bu süreçte kendisini ve çevresini daha iyi tanıma ve anlamasını ve bu dünyadaki amacını bulmasını okuyoruz.
... Serçe'ye "Ağaçların kalbi olur mu?" diye sormuştu. O da " Her canlının kalbi vardır," demişti. "Yeter ki onun varlığını hissedecek kadar hassas ve saf olsun." 
  Yelkenlide, bir ağacın yelkenliye dönüşme onunda bu dünyadaki amacı ve ismini bulma serüveninin eşlik ediyoruz.
".... unutma, sakin ve huzurlu ortamlarda herkes dingindir. Önemli olan bu huzur bozulduğunda hissettiğin ve verdiğin tepkilerdir. " 
     Kitaba da ismini veren gezginname bölümünde ise yolu sihirli bir ormana düşen bir gezgin sayesinde çevremizin daha çok bilincine varıyoruz ve yaşadığımız her tecrübenin geleceğimizi nasıl şekillendirdiğine tanıklık ediyoruz.
"Kimsenin kimliğini isminle sınırlamasına izin vermemiş olacaksın. Kendini kendin oluşturacaksın."
   Son olarak lodosçu bölümünde ise bir ailenin yaşamından bir kesiti görürken dayanışma ve inancın önemini görüyoruz.
kozmokitap

" İster karada ağaç ol, ister denizde yelkenli , ister havada kuş ya da gökyüzünde bir yıldız. Sen nerede hangi formda olursan ol , özgür olmalısın. Nerede , ne şekilde olduğunun hiçbir önemi yok."
   Hepsi birbirinden bağımsız hikayeler gibi görünse de kitabın sonunda yazarın öyküleri nasıl bağladığını görünce şaşıracaksınız.

    Kitabı büyük bir heyecan ile okudum. Bu basit görünen hikayelerin arkasındaki derin anlamları , verdiği mesajları çok sevdim. Eminim okuyan herkes bu kitaba bayılacaktır.

kozmokitap



Kitabın Adı: Gezginname
Yazar: Çimen Erengezgin
Yayınevi: Yitik Ülke Yayınları
Sayfa Sayısı: 200



Sen de kendi farkındalık yolculuğuna hazır mısın?
Çünkü bu kitap, seni sana senin pusulanla yaklaştıracak. Kaybedilmiş değerleri tekrar hatırlatarak, hayata geçirilmesine ışık tutacak. Hiçbirimiz doğduğumuz günkü saflıkta kalmayız. Büyüdükçe kalbimizin sesi, aklımızın sesine yenik düşer. Kendimizi dünyanın maddi girdabına kaptırırız.
Zamanla girdabın içinden çıkma isteğiyle "Ben kimim?" sorusunu sormaya ve içimizdeki o saf çocuğun fısıltısını tekrar duymaya ihtiyaç hissederiz.
Sen de kim olduğunu merak etmeye başladıysan ya da farklı bir bakış açısı arıyorsan, bu kitap o soruya, çocuksu saflığın ışığında cevap aradığın için yazıldı.
 İçindeki güzelliğe pusula olsun diye...
                                                        ***
Şeftali Ağacı lafı hiç dolandırmadı, hemen sorusunu sordu
: "Bu dünyaya hepimizin bir geliş nedeni olmalı değil mi?" "Benim geliş nedenim ne olabilir acaba?"Serçe "Hepimiz zaman zaman bu soruyu kendimize sorarız. Ancak bazılarımız cevabını bulabilir. Evet, dünyaya gelişimizin bir amacı vardır ve her birimizin nedeni farklıdır. Ayrıca tüm canlıların bir de ortak nedeni vardır," dedi.
"Nasıl yani, hem hepimizin dünyaya geliş nedeni aynı, hem de farklı mı?" diye sordu Şeftali Ağacı."Benim geliş nedenimi de biliyor musun?"
"Bunu ancak sen bulabilirsin. Senden başka kimse bilemez," dedi Serçe.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.