10/30/2016

# John Verdon # Kitap Yorumu # Koridor Yayınları # Kurt Gölü

Kurt Gölü - John Verdon || Kitap Yorumu

kozmokitap

    Sonunda merakla beklediğim John Verdon'un yeni kitabı Kurt Gölü'nü okudum . Çoğu polisiye kitabını okurken sonunu , suçlu kim tahmin edebiliyorum , kitapları keyifle okusam da sonuçları tahmin edince bir eksiklik hissetmedim dersem yalan olur...  Kurt Gölü ise heyecan ve büyük bir merakla okumak dışında tahmin edemediğim ve  beni şaşırtan bir kitap oldu.

    Yazarın anlatım tarzı ve konuyu işleyişi muhteşem. Kitabın kapağı hakkında da fazla konuşmaya gerek yok bence. Koridor Yayınlarının bu beyaz kapaklarını zaten çok seviyorum ve John Verdon kitapları da farklı tarzı ile ilgi çekici bana göre.

    Emekli olan ve eşi ile bir tatile gitmeye hazırlanan Gurney , arkadaşı Hardwick'in kendisinden bir dava ile ilgili yardım istemesi ile birlikte kendisini karmakarışık bir olayın içerisinde bulur.

    Bu dava ile ilgili Kurt Gölüne giden Gurney orada  araştırma yaparken eşi Madeleine de geçmişine gömdüğünü zannettiği anıları ile mücadele etmeye başlar. Gurney eşindeki değişimi fark etmekte fakat ona yardım etmek için elinden bir şey gelmediği için üzülmektedir.

   Bir takım intihar olayları olmuş ve bu intiharların Hipnoterapist Hammond ile bağlı olduğu düşünülmektedir. Gurney ise işin aslını , gerçeği ortaya çıkarmak için oradadır. Hammond'un bu hipnoz seansları ile bazı müşterilerinin kabus görmelerini sağlayıp intihara sürüklediği düşünülmektedir ki bu fikir bana saçma gelmektedir. Hipnoza inanan bir kesim olduğunu biliyorum ve bana kızmamanızı istiyorum. Bana göre çoğu durum insanın iradesine bağlıdır.

   Gurney ne kadar başarılı ve öngörüleri kuvvetli bir dedektif olursa olsun sevdiği kadın söz konusu olunca bir şey yapamadığı için nasıl üzüldüğünü de görüyoruz kitapta. Bazı konularda insanı en yıpratan olay eli- kolunun bağlı olmasıdır.

  Olay örgüsü ve karakterler sürükleyici olsa da bana bazı  durumlar havada kalmış geldi. Kitabın sonunda suçlu ya da suçlular ortaya çıksa da tam olarak olayların nasıl geçekleştiği ortaya konulmadı . Bu durum da doğal olarak soru işaretleri oluştu  aklımda.... Daha detaylı anlatılsaydı olayın oluşumu daha da çok severdim kitabı.

  Sürükleyici bu kitapta olayların ve insanların aslında göründükleri gibi olmadığını okuyoruz . Hızlı okunan ve son ana kadar  merak ettiren , hayal gücünü çalıştıran bir kitap Kurt Gölü.

   Kitabı çok sevdiğimi söylemeliyim. Polisiye severlere tavsiyemdir....

 - Kurt Gölü  tanıtım yazımı okumak için → buraya ← tıklayınız. -
 





                                                            Kozmokitap

1 yorum:

  1. Bu sefer sonunu tahmin edememiş olmanız kitabın başarısını gösteriyor bence. Klasiklikten uzak...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.