2/22/2017

# Dora Yayınları # Kitap Yorumu # Necmi Gürsakal

Albino Yayın Balığının Gözleri - Necmi Gürsakal || Kitap Yorumu

 
Kozmokitap

  1950 doğumlu, Ekonomi Profesörü, akademisyen ve roman yazarı olan Necmi Gürsakal'ın okuduğum ilk kitabı Albino Yayın Balığının Gözler. Kitabı bana hediye geldi ve yazarı hakkında hiç bilgim yoktu . İtiraf etmeliyim ki yazarın ilk kitabı olarak düşünmüştüm.  Araştırdığım zaman yazarın farklı kitapları da olduğunu gördüm ve daha önce hiç denk gelmemiş olmama şaşırdım.

   1260 ve 2014 yılları arasında geçen Bizans'tan Osmanlı'ya , oradan da Türkiye Cumhuriye'tine uzanan bir macera anlatılıyor kitapta. Bu dönemler arasında gezinen kitap dört bölümden oluşuyor. Kitapta bütün bölümler arasındaki bağlantı noktası İznik. İznik'i çok sevdiğim için kitap bana çok keyifli geldi. uzun süredir İznik'i ziyaret edemedim bu nedenle özlemimi biraz olsun kitapla giderdim.

Kozmokitap


 İlk bölüm 1260 yılında başlıyor ve Yorgo'nun cephesinde olanları , Bizans zamanını okuyoruz. İkinci bölüm Osmanlı zamanında Eyyamzade Hasan Çelebi 'nin ağzından olaylar anlatılıyor. Üçüncü bölümde Madam Brotte'nin oteline gelen bir gazetecinin mektuplarından olaylara göz atıyoruz.  Sonuncu bölümde ise 2014 yılında tarih doktorası yapan Rüzgar ile kitaba son nokta koyuluyor.

 Bu farklı zamanlara yayılan kitabın konusu nedir ki bu kadar uzun bir zaman dilimine yayılmış diye sorarsanız hemen söylüyorum: Bizans döneminde İznik'te görev yapan Yorgo , osmanlı tehdidinden dolayı oradaki değerli eşyaları sandıklara koyup Konstaninopolis'e gönderir. Fakat sandıklar gitmesi gereken yere gitmez ve bu sandıklar bir mağaraya saklanır. İşte bütün bu zaman dilimi boyunca karşımız çıkan ve aranan bu sandıklar ve içindeki değerli eşyalardır. Ortak bir nokta daha var ki bu kitaba ismini de vermiştir: Albino Yayın Balığı Bu balık İznik gölünde yaşamaktadır.

    Kitabın birinci bölümünü okurken sıkıldığımı itiraf ediyorum. Çok fazla isim ve tarih vardı. Sanki tarih kitabı okuyorum da aralara kısa hikayeler serpiştirilmiş gibi hissettim. Birinci bölümü bitirdikten sonra diğer bölümler daha akıcı geldi bana. Dediğim gibi İznik'in adı geçmemiş olsa belki birinci bölümde daha sonra okumak üzere kitabı yarım bırakabilirdim.....





KozmokitapKitabın Adı :Albino Yayın Balığının Gözleri
Yazar :Necmi Gürsakal
Yayınevi : Dora Yayınları
Sayfa Sayısı :148


Neden insanlar mağaralara ilgi duyarlar? Neden mağaraya girmek isterler? İçimizdeki vahşi, derin, uçurumlu yanın bir çağrısı mıdır yoksa bu? Klastrofobiden korkmadığımızı haykırmak için mi, adrenalin tutkusundan mı? Karanlığın içinden, aniden önümüze fırlayacak hayvanlardan korkmadığımızı anlatmak için mi? Yoksa ilk insandan bu yana aktarıla aktarıla gelen ve hâlâ beyinlerimizin en derininde saklanan korku dolu anılar olduğu için mi? "Girmekten korktuğun mağara, peşinde olduğun hazineyi saklıyor" diyor Joseph Campbell. Bunu da Internet'te buldum.




                                                            Kozmokitap

1 yorum:

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.