4/12/2017

# Kabalcı Yayınları # Kitap Yorumu # Michael Ende

Momo - Michael Ende

kozmokitap

Karanlıkta ışığın parlıyor.
Nereden geliyor, bilmiyorum:
Çok yakındaymış gibi görünüyor,
Oysa o kadar uzak ki.
Ne olursan ol;
Parla, parla küçük yıldız!

  Çocuklar için aldığım Momo'yu ben de okumayı çok istiyordum ve nihayet sıra ona geldi. Her yaş grubuna hitap eden oldukça naif bir kitap Momo. Kitabı bitirdikten sonra kitap hakkında düşünürken aklıma gelen tek kelime naif oldu.

"Ne zaman doğdun?"
Momo biraz düşündü ve sonra dedi ki: "Hatırladığım kadarıyla ben hep vardım."

  Momo küçük bir kız çocuğu. Tam olarak kaç yaşında ya da nereden gelmiş kimse bilmiyor. Antik tiyatro kalıntıları arasında yaşayan çocuk bölge halkı tarafından çok seviliyor. Bu çocuk çok iyi bir dinleyici. Dinlerken sanki sizin ruhunuzun derinliklerini görebiliyor. Onunla konuşanlar ise konuşurken kendilerini sanki bir aynada görüyorlar ve sorunlarının cevabını bir anda buluyorlar. Üstelik Momo'nun hayal gücü de çok zengin . Bu nedenle çocuklar da gelip onunla oynamayı çok seviyorlar.

Momo karşısındakileri , aptal insanların bile aklına parlak düşünceler getirtecek şekilde dinlerdi. 

   Her şey yolunda giderken Zaman tasarruf şirketinden geldiğini söyleyen insanların etrafta dolaşması ile bazı garip durumlar ortaya çıkmaya başlar. İnsanların artık hiç vakti yoktur. Sürekli meşgul olan ve mutsuz insanlar dolmuştur kente. Bu durumu açıklaya çıkaracak bir tek kişi vardır Momo....

Oysa zaman yaşamın kendisiydi . Ve yaşamın yeri yürekti.
İnsanlar zamandan tasarruf ettikçe , zaman azalıyordu. 

   Kitabı okurken kendimi düşündüm. Bazen öyle günler oluyor ki zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum. Hiçbir işim yetişmediği gibi gün göz açıp kapayana kadar bitmiş oluyor. Aynı kitaptaki insanlar gibi. Fakat onlar zamanları tasarruf edip ölümü geciktirmeye çalışıyorlar. Duman adamlar onları bu şekilde kandırıyor. Ölümden bu kadar korkmasalar ya da yaşadığı zamanın değerini bilmiş olsalar kandırılabilirler miydi dersiniz?  Önceliklerini fark etselerdi... Sırf zaman tasarrufu yapmak için gülümsememek , kitap okumamak , yaşlı ebeveynleri ile ilgilenmemek hatta çocuklarını geri plana itmek!!!!! Şimdi okuyunca belki gülümsüyorsunuz olur mu diye... Fakat çevremize baktığımızda işleri için ailelerini ikinci plana iten insanlar yok mu??? Bu insanların da kitaptaki insanlardan ne farkları var? ....

   Momo hızla okunan, fantastik bir kitap olmasının dışında düşündüren ve aynayı kendimize çevirmemize neden olan bir kitap. Sonuç itibari ile kitabı çok çok sevdim. Tavsiyemdir....





Kozmokitap
Kitabın Adı :Momo
Yazar : Michael Ende
Yayınevi : Kabalcı Yayınları
Orjinal adı :Momo
Çevirmen :Leman Çalışkan
Sayfa Sayısı :305


Momo karşısındakileri, aptal insanların bile aklına parlak düşünceler getirtecek şekilde dinlerdi... Momo'nun yanında oynanan oyunlar başka hiçbir yerde oynanamazdı. Yaşanılan gün içinde çok büyük bir sır vardır. Bu büyük sır zamandır. Onu ölçmek için saatler ve takvimler yapılmıştır, ama bunlar hiçbir şey ifade etmez. Herkes çok iyi bilir ki, bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider. Çünkü zaman, yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir. Bu gerçeği hiç kimse duman adamlardan daha iyi bilemezdi. Bir saatlik, bir dakikalık, hatta bir saniyelik yaşamın değerini hiç kimse onlar kadar iyi ölçemezdi. İnsanların zamanı üzerine planlar kuruyorlar, ince hesaplarla hazırlanmış planlar. Yaptıklarından kimsenin haberdar olmaması onlar için çok önemliydi. Büyük kente yerleşip halkın arasına karışırken hiç dikkat çekmemişlerdi. Hiç kimse farkına bile varmadan adım adım ilerliyor ve insanlara egemen oluyorlardı. Zamanınızı çalıyorlar sevgili dostlar, kendi istekleri uğruna sizi kandırıyor ve zamanınızı çalıyorlar... ama Momo ve çocuklar sizi uyarıyor... Ey İnsanlık, dinle ve anla!... Onikiye beş kaldı... Aç gözünü, tetikte ol... Hırsız çaldı zamanı. Okuyun ve anlayın... zamanınızı çalıyorlar Bitmeyecek Öykü ile çok sevilen Michael Ende'den efsaneleşmiş bir eser daha... Üstelik yine hem çocuklara hem de çocuk kalmaya uğraşan büyüklere...


Michael Ende'nin Okudupum Diğer Kitapları:

* Özgürlük Hapishanesi 

                                                                  

6 yorum:

  1. Son günlerde sosyal medyada çok sıkça gördüğüm bir kitap. Merak ediyordum. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Birkaç sene önce okumuştum ben de. Büyüklerin de mutlaka okuyup kendilerini sorgulaması gerektiğini düşünmüştüm okuduktan sonra.

    YanıtlaSil
  3. Canımmm instagramda yorumunu görünce çok etkilenmiştim ve öyle ki akşamında kitap alışverişime ekledim. Sabırsızlıkla gelmesini bekliyorum Momo^'yu çok ediyorum çünkü :) Kocaman sevgiler <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli okumalar kuzum :)) Senin de seveceğini düşünüyorum.

      Sil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.