11/06/2017

# Büyük Kaçış Zemheri # Emine Doğan # Kitap Yorumu # Müptela Yayınları

Büyük Kaçış Zemheri - Emine Doğan || Kitap Yorumu

Büyük Kaçış Zemheri - Emine Doğan


    Sessiz ol, ses çıkarma ve sakın dikkat çekme! Bunlar bana verilen hayatımdaki en öncelikli kurallardı. Ama nedendi, işte bunu bilmiyordum.     

   Altın bir kafes içerisine hapsedilmiş yaralı, çaresiz, kimsesiz bir kuştu Ayşe. Doğduğundan beri yaşadığı bu evde kimse ona sevgi göstermemiş hatta istendiğini dahi belli etmemiştir. Ev sahipleri onu istemezken çalışanların iyi davranması beklenebilir mi?

   Üniversiteyi bitirir bitirmez bir fırsatını bulup evden kaçar Ayşe. Kafesten dışarıya hiç çıkmamış bir kuş ne kadar hayatta kalabilir? Hele de peşinde vahşi , kana susamış avcılar varken... Tüm gücü ile kaçar Ayşe , bu kaçışı  Ali ile son bulur.

   Arkadaşları ile çıktığı bir gezide karanlıkta denk gelir Ali yaralı bir ceylana. Peşinde avcılar vardır ve acımaları da yoktur. Dayanamaz onun masumluğuna ve çaresizliğine , hemen kol kanat gerer ona..






   Harika bir kitap okuyup bitirdim. Kitap için yorumu nasıl yapsam diye düşünürken kitabın başında çiftin karşılaşmasını benim gözümden görün istedim. Ürkek bir kız Ayşe ve onun kaçışına yardım eden , sonra da onu koruyup kollayan ve onun ayaklarını sağlam basmasına yardım eden yakışıklı , sevimli  ve çekici Ali'nin öyküsünü okuyoruz kitapta.

  İkili arasındaki atışmalar , paslaşmalar çok sevimli . Yüzümde aptal bir gülümseme ile okudum kitabı. Bu ikili ve onların diyalogları beni bitirdi. Bir taraftan da Ayşe'nin geçmişini, kaçtığı insanları ve ne olacağını merak ettim. Hadi tam ortaya çıkacak derken kitabın bir seri olduğunu öğrendim.

Büyük Kaçış Zemheri - Emine Doğan


  Kitap tam da adından anlaşıldığı gibi Ayşe'nin büyük kaçışını anlatıyor. Bu kaçış sırasında olgunlaşırken aşkı da buluyor hiç ummadığı bir zamanda.

  Kitapta kaçış ve bu kaçışta hemen beyaz atlı prens ile karşılaşma ancak kitaplarda ve masallarda oluyor. Gerilim kitapları çok seven birisi olarak okuduğum her kitapta her an iyi adam zannedilen kişi kötü kurda dönüşecek diye düşünmeden edemiyorum. Ya da farklı bir şekilde komplo teorileri üretiyorum. Kitap macera ve romantizm ağırlıklı olduğundan - romantizm daha ağır basıyor - teorilerimden hiç birisi gerçekleşmedi. Gerçi bu serinin ilk kitabı . Diğer kitaplarda bekleyip göreceğim bakalım benim teorilerim gerçekleşecek mi?

  Romantik kitap severler bu kitaba bayılacaklardır. Tavsiye derim :)))





Kitabın Adı :Büyük Kaçış Zemheri
Yazar :Emine Doğan
Yayınevi :Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı : 456


"Arkama bakarak koşuyordum. Bu büyük kaçış, yarıda kalmamalıydı. Hayatımı tükettiğim o evden kurtulmuşken bu kadar çabuk yakalanamazdım. Özgürlük kelimesi, benim için sadece sözlükte yer alan, tadamayacağımı sandığım, yaşayamayacağımı bildiğim bir kavram olarak kalmamalıydı. Düşüncelerim bir şeye çarpmamla dağıldı ve işte o an sanırım bütün korkum tavan yaptı. Bacaklarımın titremesiyle kalbimin atışı aynı oranda arttı. Çarptığım şeyle gözlerimi kapattım ve ağzımdan çıkacak olan çığlığa engel olacak hiçbir savunmam olmaksızın kendimi salıverdim. Bir el tarafından tutulmuştum. Korkuyla gözlerimi sımsıkı kapattım. Ve o an anladım üşüdüğümü... Yakalanmış mıydım? O soğuk dört duvar arasına geri mi dönecektim şimdi? O yıllarca hayalini kurduğum büyük kaçış gerçekleşmeyecek miydi?"

Dört duvar arasında büyümüş ürkek bir kızdı Ayşe. Yirmili yaşlarına kadar hayatını tükettiği öz amcasının evinde bir esirden farkı yoktu. Bu esaretin sebebini bir gün anlayacak ve o gün hayatına yeni bir yön verebilecekti. Ama şimdi, o evde ölümü beklemektense kendini ne ile karşılaşacağını bilmediği bir maceraya atması verdiği en doğru karardı. Bu kaçış ona yeni bir hayat sunabilirdi. Denemeye değmez miydi?

Cesur, yakışıklı, ne istediğini bilen genç bir iş adamıydı Ali. Duru güzelliği, onunla ilk göz göze geleni büyüleyebilecek kadar etkileyici olan ürkek kızla karşı karşıya geldiğinde hissettiği şeyin aşk olduğunu anlamıştı. Ali, Ayşe'nin sığınabileceği en güvenli limandı ve kaçışının amacına ulaşması için buna mecburdu. Ali ile Ayşe'yi bekleyen heyecan dolu macera ise bundan sonra başlayacaktı.

Büyük Kaçış Zemheri, umudun, hayata bağlılığın, ilk aşkın ve yaşanmak istenen hayata kaçışın hikâyesi.


                                                            Kozmokitap

4 yorum:

  1. her zamanki gibi gene çok güzel bir inceleme olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Galiba benim tarzıma biraz uzak yinede emeğinize sağlık:).

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim. Hemen pintereste ekleyeyim 😆

    YanıtlaSil
  4. Kitap dehset bir an önce serisi gelsin lutfen

    YanıtlaSil

Yorumlarınızda link vermemeye dikkat ediniz. Link verdiğiniz yorumları yayımlamıyorum maalesef :(

Web sitemizdeki fotoğrafların, yazıların izin alınmadan kopyalanması, yayınlanması, alıntı olduğu ve kaynağı belirtilmeden bir takım amaçlar için kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri yasasına aykırıdır. İzin alınmadan kopyalanan resim ve yazılarımızla ilgili dilekçe ve dava açma hakkımız saklıdır.